Čo je Home Staging

Autor: Zuzana Beganová | 25.10.2013 o 11:07 | (upravené 25.10.2013 o 12:23) Karma článku: 5,13 | Prečítané:  1126x

Predpokladám, že len málokto vie, čo home staging vlastne je. Home staging možno preložiť ako nastavenie "scény v dome" alebo "domáce javisko". Ide o prípravu nehnuteľnosti na predaj alebo prenájom.  Home stager navrhne a vykoná zmeny v interiéry a exteriéry nehnuteľnosti tak, aby sa dom alebo byt stal lákadlom pre kupujúcich. Napriek tomu, že o tejto službe vrámci realitného trhu sa u nás veľa nevie, je home staging v zahraničí považovaný za nutnosť pri predaji alebo prenájme nehnuteľnosti.

 Zuzana Beganová

Možno pre lepšie pochopenie začnem takmer na konci, teda u inzercie nehnuteľnosti. Inzercia je spôsob ako dať svetu vedieť, že máte niečo na predaj. A aby ten svet reagoval, musíte niečo o tom čo predávate napísať a ukázať to. Inzercia nehnuteľnosti na predaj bez fotiek, alebo s fotkami na vyžiadanie je vlastne úplne zbytočná. Situácia na realitnom trhu je taká, že si kupujúci môže vyberať z množstva inzerátov. Tak prečo by strácal čas a pátral po fotkách. Jednoducho inzerát ignoruje a hľadá ďalej. Ďalšou súčasťou inzerátu je samotný text. Mal by byť komplexný, výstižný a presný.  Celkovo by mal inzerát kupujúceho zaujať, aby chcel prísť na obhliadku. Najväčším lákadlom sú dobré fotografie. Žiadne tmavé a rozmazané obrázky. Taktiež nič nehovoriace fotografie rohu v predsieni, mikrovlnky na stole a podobne. Samostatnou kapitolou sú logá realitných kancelárií cez už aj tak nepodarenú fotku. Dobrá fotografia, tá potrebuje pekné prostredie.  To čo všetci chcú sú priestranné a svetlé miestnosti. A ak sú tieto miestnosti ešte vkusne zariadené a logicky usporiadané, sú skvelé fotky na dosah. No a tu je miesto pre home staging. Ideálne by bolo, keby pred uvedením na trh bola nehnuteľnosť riadne pripravená na kritické pohľady budúcich záujemcov. Chceme predsa docieliť, aby boli všetci nehnuteľnosťou nadšení a chceli ju hneď kúpiť.

Home staging na rozdiel od interiérového dizajnu pracuje podľa možností s existujúcim zariadením v domácnosti. Ak je potrebné, dopĺňa sa textil a dekorácie, prípradne menšie kusy nábytku. Tento proces sa zameriava na kupujúceho, nie na predávajúceho. Prvou fázou home stagingu je totálny poriadok. Nasleduje odstránenie väčšiny osobných vecí, ktoré sa nepoužívajú často. Kupujúci sa cítia stiesnene ak na nich zovšadiaľ útočia vaše fotografie, zbierky, oblečenie a podobne. Aj osobitý štýl pomácich je nutné zneutralizovať, aby sa zapáčil alebo minimálne neprekážal väčšine záujemcov o kúpu. Ďalšou fázou je nastavenie miestnosti tak aby pôsobili logicky, svetlejšie a priestranejšie. Na a nakoniec prichádza finálny staging, teda dekorovanie miestností. Aj tu platí pravidlo " Menej je viac.". Keď tento proces prebehne, môže sa začať fotiť. Je lepšie spraviť veľa fotiek a potom z nich vybrať tie najkrajšie a najvystihujúcejšie.

Home staging funguje s dobre nastavenou cenou a správne nasmerovanou propagáciou. Je to investícia, ktorá sa vyplatí, pretože prinesie rýchly predaj s lepšou trhovou cenou. Preto zvážte, či si to vaša nehnuteľnosť, prevdopodobne vaša najcennejšia komodita, nezaslúži.

 

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa pre Danka veriť nedá

Žiaľ, nie sme v armáde, ale v Smer-SNS-Híd. Kde, všakáno, je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Zákon na ochranu médií sa dá ľahko obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

DOMOV

Oligarchovia majú novú príležitosť, Markíza má byť na predaj

Hovorí sa aj o predaji denníka Nový čas.


Už ste čítali?