Keďže sme s manželom už absolvovali nejakú tú kúpu a predaj nehnuteľnosti, mám s podobnými situáciami skúsenosti. Ľudia obývajú svoje príbytky v rôznych režimoch alebo možno „štýloch". Nie je to závislé od finančnej situácie domácnosti ani od hodnoty obývanej nehnuteľnosti. Často objavíte vo veľkometrážnych novostavbách najlacnejší nábytok a zariadenie, aké na trhu existuje. Samozrejme, rešpektujem osobný vkus alebo rozhodnutie majiteľa, akým spôsobom si svoj domov zariadi.
Na druhej strane majitelia nariekajú, že je zlá doba a nehnuteľnosti sa nepredávajú tak ako kedysi. Ale neuvedomujú si ako svoj domov prezentujú a či spravili všetko pre to, aby sa nehnuteľnosť predala rýchlo a výhodne. Pre mňa je vrchol, keď v inzeráte vidím fotky bielizne na sušiakoch, špinavý riad v dreze, no proste neporiadok. Ale stretla som sa s názorom, že na tom nezáleží, lebo v podstate sa predáva adresa a m2 a nie zariadenie.
Zastávam názor, že prvý dojem je dôležitý. Kedže predaj a kúpa nehnuteľosti býva dôležitou udalosťou v živote, mali by sme jej venovať aj toľko pozornosti a riadne sa na to pripraviť. Pri predaji sa domov stáva produktom. A ako taký ho treba aj prezentovať. Tiež by sa nikomu nepáčilo, keby mu drahý šperk v klenotníctve zabalili do mastného papiera alebo mikroténového sáčku.