reklama

Čo je Home Staging

Predpokladám, že len málokto vie, čo home staging vlastne je. Home staging možno preložiť ako nastavenie "scény v dome" alebo "domáce javisko". Ide o prípravu nehnuteľnosti na predaj alebo prenájom. Home stager navrhne a vykoná zmeny v interiéry a exteriéry nehnuteľnosti tak, aby sa dom alebo byt stal lákadlom pre kupujúcich. Napriek tomu, že o tejto službe vrámci realitného trhu sa u nás veľa nevie, je home staging v zahraničí považovaný za nutnosť pri predaji alebo prenájme nehnuteľnosti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Obrázok blogu
(zdroj: Zuzana Beganová)

Možno pre lepšie pochopenie začnem takmer na konci, teda u inzercie nehnuteľnosti. Inzercia je spôsob ako dať svetu vedieť, že máte niečo na predaj. A aby ten svet reagoval, musíte niečo o tom čo predávate napísať a ukázať to. Inzercia nehnuteľnosti na predaj bez fotiek, alebo s fotkami na vyžiadanie je vlastne úplne zbytočná. Situácia na realitnom trhu je taká, že si kupujúci môže vyberať z množstva inzerátov. Tak prečo by strácal čas a pátral po fotkách. Jednoducho inzerát ignoruje a hľadá ďalej. Ďalšou súčasťou inzerátu je samotný text. Mal by byť komplexný, výstižný a presný. Celkovo by mal inzerát kupujúceho zaujať, aby chcel prísť na obhliadku. Najväčším lákadlom sú dobré fotografie. Žiadne tmavé a rozmazané obrázky. Taktiež nič nehovoriace fotografie rohu v predsieni, mikrovlnky na stole a podobne. Samostatnou kapitolou sú logá realitných kancelárií cez už aj tak nepodarenú fotku. Dobrá fotografia, tá potrebuje pekné prostredie. To čo všetci chcú sú priestranné a svetlé miestnosti. A ak sú tieto miestnosti ešte vkusne zariadené a logicky usporiadané, sú skvelé fotky na dosah. No a tu je miesto pre home staging. Ideálne by bolo, keby pred uvedením na trh bola nehnuteľnosť riadne pripravená na kritické pohľady budúcich záujemcov. Chceme predsa docieliť, aby boli všetci nehnuteľnosťou nadšení a chceli ju hneď kúpiť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Home staging na rozdiel od interiérového dizajnu pracuje podľa možností s existujúcim zariadením v domácnosti. Ak je potrebné, dopĺňa sa textil a dekorácie, prípradne menšie kusy nábytku. Tento proces sa zameriava na kupujúceho, nie na predávajúceho. Prvou fázou home stagingu je totálny poriadok. Nasleduje odstránenie väčšiny osobných vecí, ktoré sa nepoužívajú často. Kupujúci sa cítia stiesnene ak na nich zovšadiaľ útočia vaše fotografie, zbierky, oblečenie a podobne. Aj osobitý štýl pomácich je nutné zneutralizovať, aby sa zapáčil alebo minimálne neprekážal väčšine záujemcov o kúpu. Ďalšou fázou je nastavenie miestnosti tak aby pôsobili logicky, svetlejšie a priestranejšie. Na a nakoniec prichádza finálny staging, teda dekorovanie miestností. Aj tu platí pravidlo " Menej je viac.". Keď tento proces prebehne, môže sa začať fotiť. Je lepšie spraviť veľa fotiek a potom z nich vybrať tie najkrajšie a najvystihujúcejšie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Home staging funguje s dobre nastavenou cenou a správne nasmerovanou propagáciou. Je to investícia, ktorá sa vyplatí, pretože prinesie rýchly predaj s lepšou trhovou cenou. Preto zvážte, či si to vaša nehnuteľnosť, prevdopodobne vaša najcennejšia komodita, nezaslúži.

Zuzana Beganová

Zuzana Beganová

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

žena hľadajúca krásu a šťastie v obyčajných chvíľach života Zoznam autorových rubrík:  Realita v realitáchSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu